- P&L verantwoordelijk, €24 mio omzet, 60 fte, >70.000 klanten (consumenten en zakelijke markt), lid MT XS4ALL
- reorganiseert, brengt operatie op orde en dienstverlening op vereist kwaliteitsniveau. Legt focus op klantbehoud (retentieprogramma). Stelt sociaal- en reorganisatieplan op in overleg met OR. Migreert klanten naar XS4ALL en KPN, bouwt Demon geleidelijk af
- resultaat: gemigreerde klantenbase, personeel afgevloeid, bedrijf geïntegreerd
Directeur hcc!net a.i. (overname, integratie)
2005 – 2006
XS4ALL, Amsterdam
- P&L verantwoordelijk, >60.000 klanten, 50 fte, lid MT XS4ALL
- brengt operatie snel (weer) op niveau (grote administratieve achterstand). Migreert klanten en diensten naar XS4ALL, bouwt hcc!net geleidelijk af
- resultaat: gemigreerde klanten en diensten, personeel afgevloeid, bedrijf geïntegreerd
Manager Marketing & Sales XS4ALL a.i. (overbruggingsmanagement)
2003, 2005
XS4ALL, Amsterdam
- verantwoordelijk voor 7 afdelingen (productmanagement, marketing, sales), 110 fte, lid MT
- bouwt zakelijke breedbandmarkt uit, herpositioneert Mail & Hosting portfolio. Pakt OIT, churn, CLM en ADSL portfolio-ontwikkeling aan
- resultaat: omzetgroei van €67 naar €83 mio
Projectmanager marktintroductie ADSL
2000 – 2001
XS4ALL, Amsterdam
- implementeert bedrijfsbrede ordering-, provisioning- en billing van de breedband internettoegangsdienst ADSL op basis van KPN Mxstream (projectteam 50 fte)
- ontwikkelt zakelijk ADSL productportfolio, implementeert ADSL supply-chain binnen XS4ALL en managet KPN als Mxstream-leverancier. Richt productmanagementafdeling in, professionaliseert productontwikkeling en -onderhoud, managet een processen- & systemengroep
- resultaat: 30.000 ADSL orders/fl 20 mio omzet, nieuwe productmanagementafdeling